Životní situace - Životní prostředí

Stanovisko k zásahu do významného krajinného prvku

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Stanovisko k zásahu do významného krajinného prvku.
4. Základní informace
k životní situaci
Stanovisko k zásahu do významného krajinného prvku, který by mohl vést k jeho poškození, zničení nebo oslabení jeho stabilizační funkce (např.: umísťování staveb, pozemkové úpravy, úpravy vodních toků a nádrží, odvodňování mokřadů, těžba nerostů atd.).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník, investor, vlastník dotčených pozemků, příp. jejich správce, zplnomocněný zástupce.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Před zahájením investor požádá volnou formou sepsanou žádostí s přiložením:

  • snímku pozemkové mapy s vyznačením záměru  
  • projektové dokumentace, příp. popisem záměru
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti o stanovisko k zásahu do významného krajinného prvku

  • písemně – osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod, nebo zasláním poštou na adresu:  Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 24  Český Brod
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
  • datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství. V případě, že zásah do významného krajinného prvku má být realizován na území evropsky významné lokality (EVL), je příslušným orgánem Krajský úřad Středočeského kraje.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, OŽPZ, Nám. Arnošta z Pardubic 56, 1.parto

S kým: Ing. Rostislav Vodička, vedoucí odboru, tel. 321 612 181 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Projektovou dokumentaci, příp. situační nákres, popis plánovaného zásahu, příp. přírodovědný průzkum.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádné, (formulář není předepsán).
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle správního řádu.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Obec, na jejímž území je aktivita uvažována.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Určují se individuálně podle charakteru aktivity.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
vodicka@cesbrod.cz, lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem, je třeba je podat písemně nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Z.č. 114/1992 S., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
nejsou
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání v rámci územního řízení.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Fyzické osoby do 20 000 Kč, do výše 2 000 000 Kč právnické osobě nebo fyzické osobě při výkonu podnikatelské činnosti.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
www.env.cz
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 24 Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Rostislav Vodička, vedoucí odboru ŽPZ
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
22.8.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
22.8.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Kácení dřevin

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Kácení dřevin rostoucích mimo les
4. Základní informace
k životní situaci
Kácení dřevin rostoucích mimo les
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník pozemku, na kterém dřeviny rostou, případně nájemce se souhlasem vlastníka pozemku
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Velikost a charakteristika dřevin, k jejichž kácení není třeba povolení

Povolení ke kácení dřevin, za předpokladu, že tyto nejsou součástí významného krajinného prvku [§ 3 odst. 1 písm. b) zákona], náhradní výsadby (§ 9 odst. 1 zákona) nebo stromořadí, se podle § 8 odst. 3 zákona nevyžaduje

a) pro dřeviny o obvodu kmene do 80 cm měřeného ve výšce 130 cm nad zemí,

b) pro zapojené porosty dřevin, pokud celková plocha kácených zapojených porostů dřevin nepřesahuje 40 m,

c) pro porosty energetických dřevin nebo vánočních stromků zpravidla jednoho druhu, pěstovaných pro dosažení rychlé a vysoké produkce stromků nebo dřevní hmoty a s produkčním cyklem mezi sklizněmi do 10 let,

d) pro ovocné dřeviny rostoucí na pozemcích v zastavěném území6) evidovaných v katastru nemovitostí jako druh pozemku zahrada nebo zastavěná plocha a nádvoří.

- v ostatních případech je třeba podat žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti o povolení ke kácení dřevin

*písemně – osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod, nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 01  Český Brod

* elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz

*  datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství (pro k.ú. Český Brod, Štolmíř a Liblice u Českého Brodu).
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, 1. patro, číslo dveří 20.

S kým: Josef Novák 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Vyplněná žádost, včetně situačního zákresu a zdůvodnění kácení
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les je k dispozici na odboru životního prostředí MěÚ, nebo ke stažení Žádost o vydání povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
30dnů (60 dnů)
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
E-mail: novak@cesbrod.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů a vyhláška č. 189/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 500/2004Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání je možno podat do 15 dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu pro Středočeský kraj se sídlem Zborovská 11, Praha 5, podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nepovolené kácení dřeviny rostoucí mimo les lze fyzické osobě udělit dle § 87 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, pokutu do výše 100.000,- Kč, právnické osobě dle § 88 téhož zákona pokutu do výše 1.000.000,- Kč, pokuty ukládá obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo Česká inspekce životního prostředí.
21. Nejčastější dotazy Od kdy do kdy lze kácení dřevin provádět?

Kácení dřevin se provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. Obdobím vegetačního klidu se rozumí období přirozeného útlumu fyziologických a ekologických funkcí dřeviny -. § 5 vyhlášky č. 189/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Je třeba žádat o povolení kácení i na ovocné stromy?

Ano. Mimo ovocné dřeviny rostoucí na pozemcích v zastavěném území evidovaných v katastru nemovitostí jako druh pozemku zahrada nebo zastavěná plocha a nádvoří.

22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Josef Novák, tel. 321 612 183, email: novak@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
18.4.2024
28. Popis byl naposledy
aktualizován
18.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Ochrana zvířat proti týrání

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ochrana zvířat proti týrání
4. Základní informace
k životní situaci
Prověřují se podněty a řeší se přestupky na úseku ochrany zvířat proti týrání.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Každý, kdo bude mít podezření, že v jeho okolí dochází k týrání zvířat nebo dojde k úniku zvířete na veřejné prostranství, kdy může být napadeno jiné zvíře či osoba.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Při úniku zvířete a možného napadení jiného zvířete nebo osoby podat podnět na MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství. Při podezření z týrání nebo nedostatečné péče o zvíře dle akutnosti případu podat podnět na MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství nebo kontaktovat Krajskou veterinární správu Státní veterinární správy pro Středočeský kraj, Inspektorát Kolín. Na návrh orgánu veterinární správy může obecní úřad obce s rozšířenou působností správním rozhodnutím nařídit zvláštní opatření (např. umístění týraného zvířete do náhradní péče, snížení počtu zvířat, pozastavení činnosti, atd.).
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním podnětu na MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství nebo oznámením Krajské veterinární správě Státní veterinární správy pro Středočeský kraj, Inspektorát Kolín.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství nebo Krajská veterinární správa Státní veterinární správy pro Středočeský kraj, Inspektorát Kolín.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro,

Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Nejsou specifikovány.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nejsou specifikovány.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
V případě příkazu odpor ve lhůtě do 8 dnů ode dne jeho doručení k MěÚ Český Brod. V případě rozhodnutí odvolání ve lhůtě do 15 dnů ode dne jeho doručení ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Dle § 27 a §27a zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, na základě typu přestupku a zhodnocení konkrétní situace.
21. Nejčastější dotazy

Lze nahlásit podezření na týrání zvířete též na městskou policii?

Ano.

22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Krajská veterinární správa Státní veterinární správy pro Středočeský kraj, Na Svobodném 160, 280 00 Kolín, www.svscr.cz (Adresář organizací SVS ČR – Krajská veterinární správa Státní veterinární správy pro Středočeský kraj)

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Povodňové prohlídky

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Povodňové prohlídky.
4. Základní informace
k životní situaci
Povodňovými prohlídkami se zjišťuje, zda na vodních tocích, vodních dílech a záplavových územích, popřípadě v objektech nebo zařízení ležících v těchto územích nejsou závady, které by mohly zvýšit nebezpečí povodně nebo její škodlivé následky (§ 72 zákona 254/2001 Sb. o vodách).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Povodňové prohlídky provádějí povodňové orgány jednotlivých obcí. Obce s rozšířenou působností povodňové prohlídky organizují (MěÚ Český Brod – vodoprávní úřad).
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
 
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
 
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Nejsou.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Žádné
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
 
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastníci pozemků, staveb a zařízení v záplavovém území, správci vodních toků.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
 Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Povodňové prohlídky organizují a provádějí povodňové orgány podle povodňových plánů nejméně jednou ročně.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povolení k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami a povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo podzemních, viz. příslušné životní situace.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, email: starkova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
4.12.2018
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Stanovení ochranného pásma vodního zdroje

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Stanovení ochranného pásma vodního zdroje.
4. Základní informace
k životní situaci
Ochranná pásma vodních zdrojů stanovuje vodoprávní úřad  k ochraně vydatnosti, jakosti a zdravotní nezávadnosti vodních zdrojů podzemních nebo povrchových vod využívaných nebo využitelných pro zásobování pitnou vodou s průměrným odběrem více než 10000 m3 za rok a zdrojů podzemní vody pro výrobu balené kojenecké vody nebo pramenité vody.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Návrh na stanovení ochranného pásma podává ten, který má právo vodu z vodního zdroje odebírat, popř. ten, který o takové nakládání žádá.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Návrh v písemné podobě.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit – návrh ochranného pásma zakreslený v katastrální situaci, stanovisko správce povodí, stanovisko správce vodního toku, pokud se ochranné pásmo týká vodního toku, kopii stavebního povolení vodního díla a povolení k nakládání s vodami.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Návrh stanovení ochranného pásma vodního zdroje nebo jeho změnu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Žádné
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115a se ochranná pásma stanovují opatřením obecné povahy, která nabývají účinnosti dnem vyvěšení veřejné vyhlášky, před jejich projednáním. Projednání tohoto opatření je veřejné a koná se v den, který vodoprávní úřad ve vyhlášce uvede.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Okruh účastníků vodoprávního řízení stanovuje vodoprávní úřad.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti opatření obecné povahy nelze podat opravný prostředek.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 116 a následující vodního zákona a § 178 stavebního zákona.
21. Nejčastější dotazy

Kdo je správce povodí?

Správcem povodí v naší lokalitě je Povodí Labe, státní podnik, Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, telefon 495 088 111, e-mail: labe@pla.cz.

22. Další informace Ochranné pásmo I. stupně se stanovuje v bezprostředním okolí vodního zdroje, ochranné pásmo II. stupně se stanovuje vně I. stupně ochranného pásma vodního zdroje. Za prokázané užívání pozemků a staveb v ochranných pásmech vodních zdrojů náleží vlastníkům těchto pozemků a staveb náhrada, kterou jsou povinni na jejich žádost poskytnout oprávnění k odběru vody.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povolení k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami a povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo podzemních, viz. příslušné životní situace.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Schvalování havarijních a manipulačních řádů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Schvalování havarijních plánů.
4. Základní informace
k životní situaci
Pokud uživatel zachází se závadnými látkami, které mohou ohrozit jakost povrchových nebo podzemních vod, ve větším rozsahu nebo kdy zacházení s nimi je spojeno se zvýšeným nebezpečím pro podzemní a povrchové vody je povinen vypravovat plán opatření pro případ havárie (§ 39 zákona č. 254/2001 Sb o vodách).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Uživatel závadných látek, nebo jeho zástupce na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Plán opatření pro případ havárie (havarijní plán).

Stanovisko správce vodního toku, pokud může havárie ovlivnit vodní tok.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
žádost volnou formou
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Žádné
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 10 nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Okruh účastníků správního řízení určuje vodoprávní úřad.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz. V případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.

Vyhláška č. 450/2005 Sb. o náležitostech nakládání se závadnými látkami a náležitostech havarijního plánu, způsobu a rozsahu hlášení havárií, jejich zneškodňování a odstraňování jejich škodlivých následků.

Vyhláška č. 175/2011 sb. o náležitostech nakládání se závadnými látkami.

18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 125a a následující vodního zákona.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povolení k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami a povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo podzemních, viz. příslušné životní situace.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Řešení havárií

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Řešení havárií.
4. Základní informace
k životní situaci
Havárie je mimořádné závažné zhoršení nebo mimořádné závažné ohrožení jakosti podzemních a povrchových vod.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Každý, kdo způsobí nebo zjistí havárii.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Nahlášením havárie hasičskému záchrannému sboru, Policii ČR, správci povodí, nebo OŽPZ – vodoprávní úřad
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

·   telefonicky na podatelnu Městského úřadu Český Brod tel. 321 612 111

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz 
Ing. Rostislav Vodička, tel. 321 612 181, 602 334 233 email: vodicka@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

Hasičský záchranný sbor tel. 150.

Policie ČR tel. 158.

Povodí Labe, státní podnik - dispečink tel. +420 495 088 730.

Česká inspekce životního prostředí tel. +420 731 682 742 (mobil); +420 233 066 203 (FAX)

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádné
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek se nevyměřuje.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle nastalé situace.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
 
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy

Kdo je správce povodí?

Správcem povodí v naší lokalitě je Povodí Labe, státní podnik, Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, telefon 495 088 111, e-mail: labe@pla.cz.

22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR, Ministerstva životního prostředí ČR, Povodí Labe a České inspekce životního prostředí a zemědělství.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz 
Ing. Rostislav Vodička, tel. 321 612 181, 602 334 233 email: vodicka@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Vyjádření ke stavbám

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Vyjádření ke stavbám, zařízením a činnostem dle vodního zákona.
4. Základní informace
k životní situaci
Žádost o vyjádření vodoprávního úřadu může podat každý, kdo hodlá umístit, provést, změnit nebo odstranit stavbu nebo zařízení a nebo provádět jiné činnosti, pokud takový záměr může ovlivnit vodní poměry, energetický potenciál, jakost nebo množství povrchových nebo podzemních vod (§ 18 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník pozemku nebo zájemce o provedení záměru.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro,

odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze žádosti o vyjádření.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o vyjádření.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek se nevyměřuje.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta není stanovena, obvykle do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Žádné.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů a související právní předpisy.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Žádné – nejedná se o správní řízení.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy

Kdo je správce povodí?

Správcem povodí v naší lokalitě je Povodí Labe, státní podnik, Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, telefon 495 088 111, e-mail: labe@pla.cz.

22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Souhlas se stavbou

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Udělení souhlasu se stavbou.
4. Základní informace
k životní situaci
Souhlas je třeba ke stavbám, zařízení a činnostem, k nimž není potřeba povolení vodoprávního úřadu, které však mohou ovlivnit vodní poměry (§ 17 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách Sb.).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník pozemku nebo zájemce o provedení záměru.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit,  jsou uvedeny v příloze žádosti o udělení souhlasu.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o udělení souhlasu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek se nevyměřuje.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků pouze vodoprávního řízení upravuje § 115 vodního zákona a § 27 správního řádu

  • Žadatel a další dotčené osoby, na které se pro společenství práv anebo povinností s žadatelem musí vztahovat rozhodnutí správního orgánu.
  • Další dotčené osoby, pokud mohou být rozhodnutím přímo dotčeny ve svých právech a povinnostech.
  • Správce vodního toku, pokud se řízení dotýká vodního toku.
  • Obec, v jejímž obvodu k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami dochází.
  • Přihlášené občanské sdružení, jehož cílem je  ochrana životního prostředí.

Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje vodoprávní úřad. 

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí o zákazu užívání stavby je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, prostřednictvím  zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 125a a následující vodního zákona.
21. Nejčastější dotazy

Kdo je správce povodí?

Správcem povodí v naší lokalitě je Povodí Labe, státní podnik, Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, telefon 495 088 111, e-mail: labe@pla.cz

22. Další informace Vyplývá-li to z povahy věci, může vodoprávní úřad v souhlasu stanovit podmínky i dobu, po kterou se souhlas uděluje.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti stanoví VÚ.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Vypouštění odpadních vod s obsahem zvlášť nebezpečné závadné látky do kanalizace

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Povolení k vypouštění odpadních vod s obsahem zvlášť nebezpečné závadné látky do kanalizace.
4. Základní informace
k životní situaci
Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod s obsahem zvlášť nebezpečné závadné látky do kanalizace podle § 16 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách (dále „vodní zákon“).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatel je právnická nebo fyzická osoba, v jejíž prospěch má být povolení vydáno. Žadatel jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro,

odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze žádosti o povolení k vypouštění odpadních vod s obsahem zvlášť nebezpečné závadné látky do kanalizace.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod s obsahem zvlášť nebezpečné závadné látky do kanalizace
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek se nevyměřuje.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Okruh účastníků stanoví vodoprávní úřad dle ust. § 115 vodního zákona a § 27 správního řádu.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.

Nařízení vlády č. 401/2015 Sb. o ukazatelích a hodnotách přípustného znečištění povrchových vod a odpadních vod, náležitostech povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových a do kanalizací a o citlivých oblastech

18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí o zákazu užívání stavby je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, prostřednictvím  zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 125a a následující vodního zákona.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Toto povolení nelze udělit na dobu delší než 4 roky.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povolení k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami a povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo podzemních, viz. příslušné životní situace.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
Copyright © Město Český Brod, 2005-2024 | Přístupnost | GDPR | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist