Životní situace
Žádost o vydání závazného stanoviska ovzduší
Žádost o vydání závazného stanoviska ovzduší
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Žádost o vydání závazného stanoviska |
4. | Základní informace k životní situaci |
Závazné stanovisko k územnímu a stavebnímu řízení a k řízení o vydání kolaudačního souhlasu z hlediska ochrany ovzduší pro stacionární zdroje neuvedené v příl. č. 2 k zákonu vydává k řízením podle jiného právního předpisu (např. stavební zákon, zákon o vodách, ap.) podle § 11 odst. 3) zákona 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší a §11, odst.1) zák. č. 500/2004 Sb., správního řádu, obecní úřad obce s rozšířenou působností na základě žádosti žadatele (investora, provozovatele). |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Majitel (stavebník, investor) nebo provozovatel anebo kdokoliv jiný na základě příslušné plné moci. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Zpracování a podání žádosti o vydání stanoviska. – K jakému řízení je stanovisko vyžadováno - k územnímu řízení - ke stavebnímu řízení - k řízení o vydání kolaudačního souhlasu – Kvalifikované zařazení zdroje znečišťování ovzduší ve smyslu zákona o ochraně ovzduší včetně jeho technických parametrů a parametrů zařízení k omezování emisí. – Zdroje spalující paliva (s tepelným příkonem menším jak 300 kW). Např. kotle, kamna, „zářiče, sahary“, sušky, pece, apod. - uvést typ, druh paliva, pro které je zařízení určeno výrobcem – jeho kvalitativní parametry, jmenovitý tepelný příkon kW ( pokud není uveden příkon od výrobce, musí být proveden výpočet např. z výkonu a účinnosti zdroje), způsob odvodu spalin, výška komínu. Mezi zdroje technologické patří zejména (UPOZORŇUJEME, že zde jsou uvedeny nejobvyklejší činnosti a zdroje, nikoliv jejich kompletní výčet, který je uveden v příloze č. 2 zákona o ochraně ovzduší: polygrafická činnost (tiskárny), odmašťování a čištění povrchů, aplikace nátěrových hmot, přestříkávání vozidel, adhesivní nátěry, impregnace dřeva, laminování, výroba nátěrových hmot, adhesivních materiálů a tiskařských barev, výroba obuvi a farmaceutických směsí, zpracování kaučuku, extrakce rostlinných olejů a živočišných tuků, rafinace rostlinných olejů, apod. Dále pak povrchové úpravy kovů, plastů a jiných nekovových předmětů – tryskání, svařování (EP < 1000 kVA), obrábění a broušení (EP < 100 kW), apod. - kovovýroba, svářečské a kovozámečnické dílny, aj., potravinářský a dřevozpracující průmysl - zpracování dřeva (spotřeba mat. < 150 m3) - pily, truhlárny, nakládání s odpady a odpadními vodami – ČOV, ČSPHM - nafty a LPG, a ostatní zdroje. jsou uvedeny ty nejobvyklejší činnosti a zdroje, nikoliv jejich kompletní výčet vyplývající z přílohy č. 2 k zákonu – Plná moc v případě zastupování |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Na základě podané žádosti o vydání závazného stanoviska z hlediska ochrany ovzduší pro stacionární zdroje neuvedené v příl. č. 2 k zákonu k řízením podle jiného právního předpisu (např. stavební zákon, zákon o vodách, ap.) podle § 11 odst. 3) zákona 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší a §141, odst.1) zák. č. 500/2004 Sb., správního řádu |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Věcně a místně příslušný orgán ochrany ovzduší, je obecní úřad obce s rozšířenou působností, na jejímž správním území je zdroj realizován, pro správní území ORP 2106 Český Brod: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 1. patro, kancelář č. 18 |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 21. S kým: Ilona Tučímová Úřední hodiny: |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
|
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
K podání žádosti není zákonem stanoven žádný závazný formulář. Lze použít vlastní, musí obsahovat požadované údaje dle bodu č. 6. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Za vydání závazného stanoviska není vybírán žádný poplatek. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
V jednoduchých věcech, jsou-li podklady předložené k vydání stanoviska dostačující, je stanovisko vydáno do 15 dnů. V ostatních případech pak 30 dnů od podání žádosti. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
|
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
|
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
|
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů platná legislativa: https://www.mzp.cz/cz/platne_pravni_predpisy |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Závazné stanovisko je úkon učiněný správním orgánem na základě zákona, který není samostatným rozhodnutím ve správním řízení a jehož obsah je závazný pro výrokovou část rozhodnutí správního orgánu § 149 odst. 1, správního řádu. |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | |
21. | Nejčastější dotazy | Musí závazné stanovisko k řízení o umístění zdroje, stavbě zdroje a k řízení o vydání kolaudačního souhlasu podle stavebního zákona (zákona o vodách, ap.) dokládat i fyzické osoby – občané? Ano. Uvedené závazné stanovisko musí dokládat k řízení podle zvláštních předpisů všichni. |
22. | Další informace |
– Portál veřejné správy, http://www.portal.gov.cz |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
|
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod. |
26. | Kontaktní osoba | Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
12.02.2013 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
17.04.2024 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
30.06. 2024 – pokud nebude stanoveno legislativou jinak |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
|
Prodej hrobového zařízení v Českém Brodě
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Prodej hrobového zařízení |
4. | Základní informace k životní situaci |
Prodej hrobového zařízení Kupní smlouvu na prodej hrobového zařízení může uzavřít kdokoliv, kdo projeví o hrobové zařízení zájem a zaplatí kupní cenu a pronajme si hrobové místo, na kterém je hrobové zařízení umístěno – Odbor vnitřních věcí, paní Markéta Šmídová, tel.: 321 612 143, 734 319 262, mail: msmidova@cesbrod.cz |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Osoba starší 18 let, která předloží doklad totožnosti. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Zájemce o koupi hrobového zařízení podá písemnou žádost na odbor rozvoje. Odbor rozvoje nechá zpracovat znalecký posudek na cenu příslušného hrobového zařízení. Na jednání rady města předloží záměr na prodej, po zveřejnění záměru na zákonem stanovenou lhůtu, připraví odbor rozvoje kupní smlouvu. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Telefonicky, nebo emailem, osobní návštěvou na odboru rozvoje. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Město Český Brod |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: Městský úřad Český Brod S kým: Blanka Šarochová, tel.: 321 612 169, 604 376 042 sarochova@cesbrod.cz Kdy: kdykoliv po telefonické dohodě |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
občanský průkaz |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
není předepsaný formulář |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Cenu za prodej hrobového zařízení tvoří cena znaleckého posudku + cena hrobového zařízení dle posudku, podmínkou prodeje hrobového zařízení je uzavření smlouvy na pronájem příslušného hrobového místa. Cena za nájem a služby s nájmem spojené hrobového místa je stanovena dle aktuálního nařízení města Český Brod schváleného radou města pro každý kalendářní rok Nařízení města Český Brod č. 4/2022 Cena prodej lze uhradit: |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Lhůty nejsou stanoveny. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Odbor vnitřních věcí – pronájem hrobových míst. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
neuvedeno |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
Datová schránka: jgqbsve |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích Zákon č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů Nařízení města Český Brod č. 4/2022, kterým se stanovují ceny nájmu hrobového místa a služeb spojených s nájmem hrobového místa na veřejných pohřebištích města Český Brod
|
18. | Jaké jsou související předpisy |
neuvedeno |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
nejsou stanoveny |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | neuvedeno |
21. | Nejčastější dotazy | neuvedeno |
22. | Další informace | neuvedeno |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
neuvedeno |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Městský úřad Český Brod, majetková správa |
26. | Kontaktní osoba |
Blanka Šarochová, tel. 321 612 169, 604 376 042
|
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
8.2.2023 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
8.2.2023 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Uzavření nájemní smlouvy k hrobovému místu
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Nájem hrobového místa |
4. | Základní informace k životní situaci |
Nový nájem: Smlouvu o nájmu hrobového místa musí uzavřít každá osoba, která užívá hrobové místo na pohřebištích v Českém Brodě a ve Štolmíři. V případě hrobového místa, na kterém se nachází hrobové zařízení v držbě města, je možný jeho odkup. Prodloužení nájemní smlouvy: Nájemce hrobového místa obdrží před koncem platnosti uzavřené nájemní smlouvy o nájmu hrobového místa 90 dní předem písemné upozornění o skončení sjednané doby nájmu. Nájemní smlouva se uzavírá obvykle na dobu 10 let. Převod nájmu - při úmrtí nájemce - převod z jedné osoby na druhou Ukončení nájemní smlouvy: V případě, že o hrobové místo již nebude mít nájemce, resp. vlastník hrobového zařízení zájem, je povinen dle zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů odstranit na vlastní náklady stávající hrobové zařízení (rám, pomník, krycí, nápisovou desku) a předat prázdné místo zpět městu Český Brod. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Při zřízení nového hrobového místa – osoba starší 18 let, která předloží doklad totožnosti. Prodloužení nájemní smlouvy - nájemce hrobového místa osobně, který předloží doklad totožnosti. Pokud nájemce zastupuje jiná osoba, musí předložit plnou moc. Podpis zmocnitele musí být úředně ověřen. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
V případě zjištěných rozporů v údajích se nájemce v čestném prohlášení zavazuje, prokáže-li se v budoucnu, že vlastníkem hrobového zařízení je jiná osoba, uspokojí nároky této osoby a uhradí náklady pronajímatele, které vznikly z nepravdivého prohlášení. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Osobní návštěva na pracovišti pronájmu hrobových míst příp. se informovat telefonicky nebo e-mailem. Smlouvu je možno zaslat poštou, ale je nutné na ní opatřit úředně ověřený podpis a zaslat zpět poštou originál smlouvy. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Městský úřad |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: Městský úřad Český Brod S kým: Markéta Šmídová, tel.: 321 612 143, 734 319 262 msmidova@cesbrod.cz Kdy: pondělí, středa: 8:00 -11:00, 12:00 -17:00 úterý: 8:00 -11:00 |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Nová nájemní smlouva nebo prodloužení nájemní smlouvy: průkaz totožnosti Změna nájemce z důvodu úmrtí původního nájemce: rozhodnutí o ukončení dědického řízení, průkaz totožnosti Změna nájemce z důvodu bezúplatného převodu vlastnictví hrobového zařízení a nájmu hrobového místa: průkaz totožnosti a prohlášení o převodu nájmu hrobového místa a vlastnictví hrobového zařízení Změna nájemce z důvodu prodeje hrobového zařízení: kupní smlouva, průkaz totožnosti Do formuláře je vždy nutné uvést všechny zúčastněné osoby. V případě, že se některý z účastníků nemůže k jednání o převodu dostavit osobně, je nutné, aby na předloženém formuláři byl zajištěn jeho úředně ověřený podpis. |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Prohlášení o převodu hrobového místa (vyplňuje se při převodu na nového nájemce) Prohlášení je k dispozici na Městském úřadě, odbor vnitřních věcí – matrika, pronájem hrobových míst, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Cena za nájem a služby s nájmem spojené hrobového místa je stanovena dle aktuálního nařízení města Český Brod schváleného radou města pro každý kalendářní rok. Nařízení města Český Brod č. 4/2022 Cena za nájem a služby s nájmem spojené lze uhradit: Částka je splatná ke dni skončení platnosti původní smlouvy |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Lhůty nejsou stanoveny. Smlouvu obvykle připravíme na počkání. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
neuvedeno |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
neuvedeno |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
Datová schránka: jgqbsve |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů Nařízení města Český Brod č. 4/2022, kterým se stanovují ceny nájmu hrobového místa a služeb spojených s nájmem hrobového místa na veřejných pohřebištích města Český Brod |
18. | Jaké jsou související předpisy |
neuvedeno |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
nejsou stanoveny |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Postupuje se dle zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a Řádu veřejného pohřebiště. |
21. | Nejčastější dotazy | neuvedeno |
22. | Další informace | neuvedeno |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
neuvedeno |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Městský úřad Český Brod, pronájem hrobových míst |
26. | Kontaktní osoba |
Markéta Šmídová, tel.: 321 612 143, 734 319 262 msmidova@cesbrod.cz
|
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
6.2.2023 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
6.2.2023 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Vydání občanského průkazu
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Vydání občanského průkazu. |
4. | Základní informace k životní situaci |
Občanský průkaz je povinen mít občan, který dosáhl věku 15 let a má trvalý pobyt na území České republiky. Občanský průkaz může mít i občan, jehož svéprávnost byla omezena. Občanský průkaz lze na žádost vydat i občanovi mladšímu 15 let nebo občanovi, který nemá trvalý pobyt na území České republiky. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Občan si může při podání žádosti o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem zvolit obecní úřad obce s rozšířenou působností, u kterého občanský průkaz převezme; pokud tak neučiní, převezme občanský průkaz u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, který je příslušný k jeho vydání. Občanský průkaz ve lhůtě do 24 hodin lze vyzvednout pouze na Ministerstvu vnitra viz bod 9. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Splnění všech požadovaných náležitostí. Převzetí vydaného občanského průkazu Vyžaduje se osobní převzetí občanského průkazu občanem, nejedná-li se o občana mladšího 15 let. Nemůže-li se žadatel dostavit k převzetí občanského průkazu z důvodu omezení na osobní svobodě, z dlouhodobých zdravotních důvodů nebo z jiného závažného důvodu, může za něj občanský průkaz převzít jeho zmocněnec. Zmocní-li žadatel k převzetí občanského průkazu jinou osobu, je zmocněnec povinen při převzetí občanského průkazu předložit zvláštní plnou moc s úředně ověřeným podpisem žadatele. Za občana je oprávněn jednat:
Dočasný občanský průkaz bez strojově čitelných údajů lze převzít u pověřeného obecního úřadu, kde byla podána žádost o tento doklad. Při převzetí občanského průkazu si občan může zadat bezpečnostní osobní kód, který slouží k autentizaci při elektronické identifikaci držitele občanského průkazu při komunikaci s informačními systémy veřejné správy. Je-li držitelem občan mladší 15 let, občan, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý požádat o vydání občanského průkazu, nebo občan, kterému brání překážka těžko překonatelná, nezadává při převzetí občanského průkazu bezpečnostní osobní kód, identifikační osobní kód ani deblokační osobní kód. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Proces vydání občanského průkazu se zahajuje podáním žádosti o vydání občanského průkazu. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Jedná-li se o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji s kontaktním elektronickým čipem, může občan podat žádost ve lhůtách do 30 pracovních dnů, do 5 pracovních dnů a do 24 hodin:
Žádost o vydání dočasného občanského průkazu bez strojově čitelných údajů se podává u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, kterým je:
Občan může požádat na Ministerstvu vnitra o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve zkrácené lhůtě, a to a) v pracovních dnech do 24 hodin, nebo b) do 5 pracovních dnů. V případě, že o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve zkrácené lhůtě do 5 pracovních dnů nebo do 24 hodin občan požádal na Ministerstvu vnitra, občanský průkaz převezme rovněž u Ministerstva vnitra. V případě, že o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve zkrácené lhůtě do 5 pracovních dnů občan požádal u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, zvolí, zda občanský průkaz převezme u obecního úřadu obce s rozšířenou působností nebo u Ministerstva vnitra. V případě, že o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve zkrácené lhůtě do 24 hodin občan požádal u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, občanský průkaz převezme u Ministerstva vnitra. V žádosti o vydání občanského průkazu může občan uvést telefonní číslo, adresu elektronické pošty nebo identifikátor datové schránky (jen fyzické osoby nepodnikající) pro účely poskytnutí informace o možnosti převzetí občanského průkazu. |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: Městský úřad Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod, přízemí, dveře č. 4, Kdy: pondělí a středa 8:00–11:00, 12:00–17:00 úterý 8:00–11:00 Ostatní dny pouze po tel. dohodě. Občanské průkazy se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve zkrácené lhůtě: Kde: Ministerstvo vnitra, Na Pankráci 72, Praha 4 - metro C stanice "Pražského povstání". Kdy: pondělí: 8:00 - 11:00, pauza pro dezinfekci prostor, 13:00 - 17:00 |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Žádné formuláře nejsou potřeba, žádost je vyplňována úřednicí v elektronickém systému (výjimkou jsou občanské průkazy bez strojově čitelných údajů). Fotografii za účelem vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji pořídí obecní úřad obce s rozšířenou působností; fotografii pořizuje úředník při podání žádosti. Je-li vydáván dočasný občanský průkaz bez strojově čitelných údajů, žadatel dokládá dvě fotografie od fotografa. Doklady musí být předloženy v originále, ověřeném opise nebo ověřené kopii. K vydání prvního občanského průkazu musí žadatel předložit:
K vydání občanského průkazu po uplynutí jeho platnosti musí žadatel předložit:
Pokud bude občanský průkaz při podání žádosti již neplatný (i změnou podoby se doklad stává neplatným), nelze jím prokazovat zapsané údaje a bude vyžadován jiný platný doklad totožnosti. Za posouzení podoby zodpovídá sám držitel, v případě dětí do 15ti let zákonný zástupce. Žadatel o vydání nového občanského průkazu, který je omezen ve svéprávnosti, avšak způsobilý k podání žádosti o vydání občanského průkazu, je povinen při podání žádosti předložit rovněž rozhodnutí o omezení svéprávnosti. K žádosti o vydání občanského průkazu občanovi, jehož svéprávnost byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilý požádat o vydání občanského průkazu, musí žadatel předložit:
Fotografie pro vydání dočasného občanského průkazu musí mít hladký povrch v barevném provedení. Osoba může mít pokrývku hlavy, která nesmí zakrývat obličejovou část způsobem znemožňujícím identifikaci osoby, nosí-li ji ze zdravotních nebo náboženských důvodů. Osoba musí mít při pořizování podoby neutrální výraz, zavřená ústa, otevřené oči, které nesmí zakrývat vlasy, a její pohled musí směřovat do objektivu. Pohled přes rameno a pootočená nebo nakloněná hlava nejsou přípustné. |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Viz bod 10. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
a) Vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve lhůtě do 24 hodin pracovního dne - při podání a převzetí u Ministerstva vnitra Kč 1 000 - při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností Kč 500 a při převzetí u Ministerstva vnitra, pokud byla žádost podána u obecního úřadu obce s rozšířenou působností Kč 500 občanům mladším 15 let - při podání a převzetí u Ministerstva vnitra Kč 500 - při podání na obecním úřadě obce s rozšířenou působností Kč 250 a při převzetí u ministerstva vnitra, pokud byla žádost podána u obecního úřadu obce s rozšířenou působností Kč 250 b) Vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem ve lhůtě do 5 pracovních dnů - při podání a převzetí u Ministerstva vnitra Kč 500 - při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností Kč 250 a převzetí u Ministerstva vnitra Kč 250 - při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností a převzetí u stejného obecního úřadu obce s rozšířenou působností Kč 500 občanům mladším 15 let - při podání a převzetí u Ministerstva vnitra Kč 300 - při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností Kč 200 a převzetí u Ministerstva vnitra Kč 100 - při podání u obecního úřadu obce s rozšířenou působností a převzetí u stejného obecního úřadu obce s rozšířenou působností Kč 300 c) Vydání občanského průkazu bez strojově čitelných údajů s dobou platnosti na 2 měsíce Kč 200 d) Vydání občanského průkazu občanu mladšímu 15 let Kč 100 e) Vydání občanského průkazu občanu staršímu 15 let, který nemá trvalý pobyt na území České republiky Kč 200 f) Vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem za průkaz poškozený, zničený, ztracený, odcizený, zneplatněný z důvodu nebezpečí zneužití dat v identifikačním certifikátu v kontaktním elektronickém čipu nebo za průkaz obsahující neoprávněně provedené zápisy Kč 200 g) Vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem z jiného osobního důvodu v době delší než půl roku před uplynutím platnosti dosavadního občanského průkazu Kč 200 h) Převzetí občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, který občan uvedl v žádosti Kč 100 i) Poskytnutí součinnosti při správě státních dat pro elektronické využití občanského průkazu obecním úřadem obce s rozšířenou působností Kč 100 Na MÚ Český Brod lze správní poplatky hradit hotově nebo platební kartou. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Občanský průkaz se strojově čitelnými údaji s kontaktním elektronickým čipem se vyhotoví do 30 pracovních dnů, do 5 pracovních dnů a do 24 hodin ode dne podání žádosti příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, popřípadě do 30 dnů ode dne, kdy mu byla žádost předána. Dočasný občanský průkaz bez strojově čitelných údajů vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností do 5 pracovních dnů ode dne podání žádosti.
|
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Další účastníci postupu nejsou stanoveni. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Kromě podání žádosti je žadatel povinen
|
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu příslušného úřadu. |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech Vyhláška č. 281/2021 Sb., kterou se provádí zákon o občanských průkazech a některých ustanovení zákona o cestovních dokladech a zákona o základních registrech. |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.. |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Proti rozhodnutím ve věcech občanských průkazů lze podat odvolání, pokud to zákon o občanských průkazech a správní řád umožňují. |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Pokud osoba nesplní povinnost nebo poruší zákaz stanovený zákonem o občanských průkazech, může být takové jednání posouzeno jako přestupek. Přestupky na úseku občanských průkazů jsou upraveny v § 65 zákona o občanských průkazech. Přestupkem může být například porušení povinnosti chránit občanský průkaz před poškozením, zničením, ztrátou, odcizením nebo nebezpečím zneužití. Za přestupek dle §65odst. 1 a odst. 3 lze uložit pokutu do 10 000 Kč, dle § 65 odst. 2 lze uložit pokutu až do výše 15 000 Kč. |
21. | Nejčastější dotazy | |
22. | Další informace | |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Stránky ministerstva vnitra |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
odbor vnitřních věcí Městského úřadu Český Brod |
26. | Kontaktní osoba | Hana Splavcová, tel.: 321612145, e-mail: splavcova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
02.08.2021 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
02.08.2021 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Výdej údajů z informačního systému občanských průkazů
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Žádost o poskytnutí údaje z informačního systému občanských průkazů. |
4. | Základní informace k životní situaci |
Údaje z informačního systému občanských průkazů se poskytují na základě písemné žádosti pouze k osobě žadatele, přičemž zákon o občanských průkazech (viz bod 17) řeší i zastupování občana při vyřizování žádosti - viz bod 5. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
O poskytnutí údaje z informačního systému občanských průkazů žádá občan starší 15 let. Za občana mladšího 15 let zákonný zástupce, za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý požádat o vydání občanského průkazu, může žádost o poskytnutí údajů podat opatrovník, nebo člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem. Za občana může požádat o poskytnutí údajů jiná osoba na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Řešeno v bodech 4, 5, 7 a 8. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Údaj se z informačního systému občanských průkazů poskytne na základě písemné žádosti, v níž je uvedeno:
|
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Údaje z informačního systému občanských průkazů poskytuje Ministerstvo vnitra a obecní úřad obce s rozšířenou působností dle místa trvalého pobytu občana. |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Městský úřad Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod, přízemí, dveře č. 4, Odbor vnitřních věcí, referentka Hana Splavcová, tel.: 321 612 145, e-mail: splavcova@cesbrod.cz Kdy: pondělí a středa 8:00–11:00, 12:00–17:00 úterý 8:00–11:00 Ostatní dny pouze po tel. dohodě. |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
V případě, že žádost podává osobně a podepisuje ji před orgánem oprávněným údaj poskytnout, je povinen předložit svůj platný občanský průkaz.
|
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Žádost lze podat v elektronické podobě na formuláři stanoveném ministerstvem; formulář zveřejňuje ministerstvo způsobem umožňujícím dálkový přístup. Není-li žádost doručena prostřednictvím dat. schránky, je třeba ji podepsat uznávaným elektronickým podpisem. Papírovou žádost lze také vyplnit přímo na úřadě. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Za poskytnutí údajů z informačního systému občanských průkazů se platí správní poplatek dle položky č. 3 Sazebníku správních poplatků (příloha č. 1 k zákonu o správních poplatcích - viz písmeno a) v návaznosti na tom, jakou formou jsou údaje poskytnuty, zpravidla se jedná o částky:
Poplatky se platí na pokladně MěÚ Český Brod. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Zákonem o občanských průkazech není lhůta stanovena, zpravidla lze vyřizovat bezodkladně. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
|
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
|
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
Žádost se podává na formuláři stanoveném Ministerstvem vnitra České republiky. Není-li žádost doručena prostřednictvím datové schránky, je třeba ji podepsat zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifik. služeb. |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění. |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
|
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | |
21. | Nejčastější dotazy | |
22. | Další informace | Stránky ministerstva vnitra |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Internet – Portál veřejné správy |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
odbor vnitřních věcí Městského úřadu Český Brod |
26. | Kontaktní osoba | Hana Splavcová, tel.: 321612145, e-mail: splavcova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
02.08.2021 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
02.08.2021 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Odvody za odnětí pozemku ze ZPF
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Odvody za odnětí pozemku ze zemědělského půdního fondu |
4. | Základní informace k životní situaci |
Je to navazující situace na souhlas s odnětím půdy ze zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF). V každém konkrétním souhlase je uvedeno zda se odvody stanoví či ne. To určuje zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Vlastník-(ci) pozemku. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Povinný k platbě odvodů je povinen orgánu ochrany ZPF příslušnému k rozhodnutí o odvodech a orgánu ochrany ZPF, který vydal souhlas s odnětím
Poté orgán ochrany ZPF zahajuje řízení o odvodech a vydává rozhodnutí. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Oznámením zahájení realizace záměru s kopií pravomocného rozhodnutí, popřípadě ještě podáním podnětu k předepsání finančního odvodu. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství. |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20. S kým: Ing. Ludmila Krčmová Úřední hodiny: |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
|
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Oznámení zahájení realizace záměru nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství. Popřípadě: Podnět k předepsání finančního odvodu |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Záleží na odnímané ploše, bonitě půdy a zda je daná plocha v obci, která má územní plán. Způsob úhrady je převodem na účet Celního úřadu pro Středočeský kraj. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Vlastníci pozemku, příslušná obec a Celní úřad pro Středočeský kraj. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Nejsou specifikovány. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
ID datové schránky: jgqbsve |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů. |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Odvolání ve lhůtě do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod. |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Při správě placení odvodů se postupuje podle daňového řádu. Ustanovení daňového řádu, podle kterého úrok z prodlení nevzniká v případě peněžitého plnění v rámci dělené správy, se v případě odvodu nepoužije. |
21. | Nejčastější dotazy |
Ve kterých případech se odvody neplatí za odnětí půdy ze zemědělského půdního fondu? Odvody za trvale odňatou půdu se nestanoví, jde-li o odnětí zemědělské půdy ze zemědělského půdního fondu pro: a) stavby drah včetně jejich součástí, je-li stavebníkem a následně vlastníkem stát, b) stavby dálnic, silnic a místních komunikací, včetně jejich součástí a příslušenství, c) stavby zemědělské prvovýroby uskutečňované evidovaným zemědělským podnikatelem podle zákona o zemědělství, d) výstavbu účelových komunikací sloužících k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků, e) stavby a zařízení protierozní ochrany, f) stavby čistíren odpadních vod, g) změnu druhu pozemku na druh pozemku ostatní plocha se způsobem využití zeleň, bude-li dotčený pozemek veřejným prostranstvím, h) zalesnění na pozemcích ve IV. a V. třídě ochrany, i) stavby ve veřejném zájmu, jejichž hlavním účelem je ochrana před povodněmi, j) cyklistické stezky nebo jejich části, budované v ploše nebo koridoru pro ně vymezeném v zásadách územního rozvoje nebo v územním plánu, k) zajištění zájmů ochrany přírody a krajiny převedením pozemku na druh pozemku
l) registrovaný významný krajinný prvek, přechodně chráněnou plochu nebo přírodě blízkou obnovu těžbou narušeného území změnou souhlasu podle § 10 odst. 2, m) změnu druhu pozemku na druh pozemku lesní pozemek se způsobem využití pozemek určený k plnění funkcí lesa, s výjimkou půdy v I. a II. třídě ochrany, n) vodní nádrže, retenční nádrže a rybníky, o) stavby k vodohospodářským melioracím, zavlažování a odvodňování pozemků, p) realizace prvků schválených plánů společných zařízení v souvislosti s opatřeními uvedenými pod písmeny d), e) a i) a opatřeními pro ochranu a tvorbu životního prostředí. |
22. | Další informace |
Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz. Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz. |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Nejsou specifikovány. |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
Nejsou specifikovány. |
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod. |
26. | Kontaktní osoba | Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
7.5.2021 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
23.1.2024 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Společné povolení
Společné povolení
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Společné povolení vodního díla. |
4. | Základní informace k životní situaci |
Společné povolení vodního díla podle § 94j a 94q zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) a vyhlášky č. 66/2018 Sb. o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Stavebník (fyzická osoba, fyzická osoba podnikající a právnická osoba), která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě. Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky č. 66/2018 Sb. přílohy č. 6 a souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
|
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19. |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19. S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806 email: starkova@cesbrod.cz Úřední hodiny: |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze žádosti o společné povolení. |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Žádost o vydání společného povolení. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Správní poplatek je vyměřen dle položky 18) odst. 1 písm. g) sazebníku správních poplatků zákona č. 634/2004, o správních poplatcích. Lze jej uhradit přímo v podatelně Městského úřadu Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, poštovní poukázkou nebo převodem z účtu (po domluvě s příslušným pracovníkem vodoprávního úřadu) na účet č. 9294910237/0100 s uvedením variabilního symbolu 551332. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 rozhoduje bezodkladně, nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Okruh účastníků stavebního řízení upravuje § 94k stavebního zákona
Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje vodoprávní úřad. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Při jakékoliv činnosti nesní dojít k ohrožení vydatnosti a jakosti povrchových a podzemních vod. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů. |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb., č. 424/2010 Sb., 420/2011 Sb., 142/2012 Sb., 167/2012 Sb., 350/2012 Sb. a 257/2013 Sb., 39/2015 Sb., 91/2016 Sb., č. 264/2016 Sb., č. 298/2016 Sb., č. 183/2017 Sb., č. 193/2017 Sb., č. 194/2017 Sb., č. 205/2017/ Sb., č.225/2017 Sb., č. 169/2018; č. 312/2019 Sb., č. 47/2020 Sb. a 403/2020 Sb. |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Zákon 500/2004 Sb. správní řád Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Proti společnému povolení může účastník řízení podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 01 Český Brod. Příslušným odvolacím orgánem je odbor životního prostředí Krajského úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby každý účastník dostal jeden stejnopis. |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle vodního zákona a stavebního zákona. |
21. | Nejčastější dotazy |
Musím mít stanovisko odboru územního plánování? Na společné povolení studny a DČOV se stanovisko územního plánování nevydává. Na ostatní stavby vodního díla na společné povolení je nutno doložit k žádosti stanovisko územního plánování. |
22. | Další informace | Společné povolení pozbývá platnosti, jestliže stavba nebyla zahájena do 2 let ode dne, kdy nabylo právní moci. Dobu platnosti stavebního povolení může stavební úřad prodloužit na odůvodněnou žádost stavebníka podanou před jejím uplynutím. |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR. |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod |
26. | Kontaktní osoba | Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806 email: starkova@cesbrod.cz Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
1.3.2021 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
12.4.2024 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Užití znaku města Český Brod
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Užití znaku města Český Brod |
4. | Základní informace k životní situaci |
Použití znaku města Český Brod k propagaci či jinému účelu, je možné pouze po předchozím souhlasu rady města Český Brod a za úplatu. Bez výslovného souhlasu rady města Český Brod mohou znak města Český Brod používat pouze město Český Brod samo, orgány města, příspěvkové organizace zřízené městem Český Brod, organizace podporující město a organizace podporované městem formou příspěvků a grantů, za podmínky, že bude vždy dodrženo grafické vyobrazení znaku města. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Žadatelem je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o použití znaku města Český Brod. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Podmínky a postup řešení životní situace stanoví Pravidla pro užívání znaku města Český Brod, schválená radou města dne 02.08.2012 usnesením č. 200/2012. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Žadatel předloží písemně žádost o souhlas prostřednictvím Odboru tajemníka, MěÚ Český Brod. Žádost musí obsahovat: identifikaci žadatele, účel, způsob a dobu užití znaku, a grafický návrh uplatnění znaku. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Žádost lze podat prostřednictvím Městského úřadu Český Brod, odboru tajemníka, na podatelně Městského úřadu města Český Brod nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem. |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: Městský úřad Český Brod S kým: Kancelář vedení města, Martina Vlastníková. Tel: 321 612 119 vlastnikova@cesbrod.cz Kdy: V úřední dny (pondělí a středa 8:00 – 11:00 a 12:00 – 17:00 hod.), další dny po telefonické dohodě. |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Nejsou požadovány. |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formulář žádosti o udělení souhlasu k užití znaku města Český Brod. Není podmínkou, aby byla žádost podána prostřednictvím tohoto formuláře. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Souhlas s užitím znaku je za úplatu a to jednorázovou paušální částku 1.000 Kč. Tato částka je splatná do 15 dnů ode dne doručení písemného souhlasu rady města na pokladně Městského úřadu Český Brod.V případě nedodržení lhůty splatnosti si rada města vyhrazuje právo udělený souhlas zrušit. Rada města může na základě posouzení důvodů užití znaku města Český Brod platbu za užití prominout. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Žádost bude předložena na nejbližším jednání rady města, poté bude žadatel o výsledku jednání písemně vyrozuměn. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Nejsou stanoveni. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Uživatel znaku města Český Brod je povinen dodržet specifikaci uvedenou v příloze č. 1 Pravidel pro užívání znaku města Český Brod a případné podmínky města Český Brod pro jeho užití a nedopustit, aby došlo ke zneužití znaku nebo dobrého jména města Český Brod. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
Adresa e-podatelny: epodatelna@cesbrod.cz |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Dle § 34a zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení). |
18. | Jaké jsou související předpisy |
|
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
|
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Porušení povinností požádat o souhlas s užitím znaku města Český Brod nebo úmyslné poškození, zneužití nebo znevážení znaku města Český Brod je postižitelné jako přestupek (§ 46 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů – se sankcí až do výše 30.000 Kč nebo § 42 odst. 1 písm. a zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů – se sankcí až do výše 3.000 Kč). |
21. | Nejčastější dotazy | |
22. | Další informace | V odůvodněných a naléhavých případech je oprávněn rozhodnout o užití znaku města Český Brod pro nezbytně nutnou dobu starosta města. |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
|
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Odbor tajemníka Městského úřadu Český Brod |
26. | Kontaktní osoba | Martina Vlastníková PR manažer náměstí Husovo 70 282 01 Český Brod tel.: 321 612 119; mob.: 733 384 871; e-mail: vlastnikova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
3.8.2012 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
3.8.2012 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |